Houdini har åkt inlines

Imorse sken solen från en klarblå himmel. Så jag och Rune bestämde oss för att åka in till Vellinge. Sagt och gjort, på med sele och inlines och iväg.  Rune är verkligen jätteduktig. När han behöver göra nr 2, vilket han oftast behöver då vi åker som bäst, så släpper jag kopplet och åker vidare. När Rune är färdig springer han ikapp mig och springer nära min vänstra sida, jag hukar mig ner och plockar upp kopplet och så åker vi vidare.

Väl framme i Vellinge satte vi oss på ett café och inväntade kära maken om kom efter med bil. Medan vi satt där och väntade såg jag en kvinna som kom gåendes med en ledarhund. Rune började gnälla då han såg hunden men jag hyssjade honom så att han inte skulle störa den arbetande hunden. Men hunden fick syn på Rune och kom raka vägen till oss. Kvinnan fattade ingenting, så jag fick säga hej och förklara att hennes ledarhund ville träffa Rune.... Snacka om att Rune har dragningskraft. :-) 

Senare på dagen åkte vi iväg till Skegrie för besiktning av huset. Eftersom besiktningskvinnan har två Xolos fick Rune följa med så att hon skulle få se Rune. Under besiktningen inomhus fick Rune vänta i sin bur, längst bak bakom lastgallret i bilen. Mohaaahaaaa.... första gången jag kom ut hade han lyckets öppna dragkedjan i buren, tränga sig igenom lastgallret och satt så fint bakom ratten!!!!
Jag tryckte in hunden i buren igen och drog för dragkedjan igen. Nästa gång jag kom ut hade hundf-n klöst sönder framsidan av buren och satt återigen bakom ratten! *suck* Herreminje.... det var den buren. Nyligen inköpt och allt.
Tack och lov så hade "besiktningskvinnan" en hundbur i stål till övers som jag kunde få. Så snällt va?

När vi kom hem tog Oliver med sig Rune ut och lekte med hans favoritleksak, nämligen en tennisboll. Så nu ligger Rune utslagen i hundkorgen och drar timmerstockar.



Jag kan för övrigt berätta att lille Alexander mår bra. När jag vägde honom för drygt en timme sedan var han uppe i hela 207 gram!!! Tungviktare.

Kommentarer
Postat av: Madde

Stina, ska jag sy upp ett fodral att slänga över stålburen när du är på utställningar? :)

2010-04-13 @ 21:09:43
Postat av: Lindoulainen

Madde. Ja det vill hon gärna ha ;) Ordentliga fickor vill hon gärna ha dessutom.



Stina en ställning med hjul att dra buren på vore åxå bra.

Visst är det snällt att vi hjälper dig :P



Och jag kan tala om att även Runes mor har gjort EXAKT samma houdini trick några ggr.... Bla i brorsans bil med ljusa mocka aktiga säten... och jo hon löpte!!

2010-04-13 @ 21:22:28
URL: http://web.telia.com/~u31648899/
Postat av: Stina

Linda- jaha nu kommer det fram minsann.... ;)



2010-04-13 @ 21:23:33
Postat av: Jenni

Han är ju helt otrolig ;),

Hur gick besiktningen, bra får vi hoppas!!

2010-04-13 @ 23:14:54
Postat av: Stina

Jenni - besiktningen gick bra. En plastmatta i källaren måste bort eftersom det indikerade fukt därnere. Vindskivorna behövdes byta. Men i övrigt inget akut.

2010-04-14 @ 07:03:38
Postat av: gunvor

vad är det för mått på buren? Har ett burskynke som jag aldrig använder eftersom jag gett bort buren!

2010-04-14 @ 12:00:10
URL: http://frosta.se
Postat av: Stina

Gunvor- Tack vad snällt. Har inte fått buren än. Hon skulle lämna den hos min arbetskamrat

2010-04-15 @ 15:08:52
Postat av: gunvor

letat fram skrynkligt skynke och mätt med tumstock till

längd 90 cm

höjd 65

bredd 60

bara så att du vet! Det finns div fickor - ett litet fönster där man kan få utsikt om man knyter lila rosetter - färg beige med krumelurer, design Linda Smedman!

2010-04-17 @ 10:56:14
URL: http://frosta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0