Lång långfredag.

Påsken blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade sett fram emot att ha ett gäng kissebebisar att sitta och njuta av. För att göra en riktigt lång historia kort så fick Lilli förlösas med kejsarsnitt. Det var fyra ungar, två som var döda och två som levde. Veterinären trodde inte de två som levde skulle överleva heller. Lillis livmoder gick inte att rädda, så några fler kullar blir det inte. Veterinären tyckte att det var mycket märkligt att Lilli var så tjock när det bara var fyra ungar. Någon förklaring till det hade hon dock inte.



Några timmar efter snittet fick vi åka hem med ungar och Lilli.



Dagen efter kom jag och lillis uppfödare överens om att det var bättre att katterna var hos henne eftersom hon har mer kunskap och erfarenhet än jag har. Så käre maken körde katterna till Helsingborg. Själv var jag så supertrött då jag bara hade sovit tre timmar (osammanhängande) de senaste 57 timmarna, så jag gick och lade mig och sov ett par timmar.

Tyvärr dog den svarta kattungen senare på lördagkväll. Men den lille blå killen kämpar fortfarande såvitt jag vet.
Här hemma är det jättetomt utan Lilli. Sigge går och skriker och letar efter henne. Stackarn får nöja sig med oss..

Inatt trotsade jag maken och lät Sigge sova inne hos oss. Maken _vägrar_ att låta katterna sova i vårt sovrum. Rune däremot får till och med sova i vår säng!  Maken skyller på att katterna inte ligger stilla och att han är rädd att lägga sig på dem.  Men igår hade inte ens maken hjärta att neka Sigge. Sigge skötte sig nästan exemplariskt.... han väckte inte maken däremot bet han mig åtskilliga gånger i näsan vid 4-tiden.
Det är rart med djur...

Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars kissarna:(

2010-04-05 @ 19:27:20
Postat av: Lindoulainen

Åhhh Lilla Lilli. Vilken tur att iaf hon klarade sig. Nu häller vi tummarna för den minsta lilla bebisen. Kramar till er ALLA i massor.

2010-04-05 @ 19:46:27
URL: http://web.telia.com/~u31648899/
Postat av: Gaija

Ohhhh... så sorgligt! Stackars Lillie... Stackars er... Och stackars bebisarna. Hoppas att lilla blå klarar sig. Håller tummarna att allt ska gå bra. Måste kännas tomt utan Lillie men ändå tryggt att få vara hos uppfödaren.



STOR tröstkram till er alla

2010-04-05 @ 19:59:02
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: gunvor

så tråkigt att det blev så här, hoppas det går bra med den siste ungen!

2010-04-06 @ 06:21:19
URL: http://frosta.se
Postat av: Cherry & DG

Beklagar gumman!! men Lilli klarade sig iaf!! Det om är viktigast!

2010-04-06 @ 09:00:23
URL: http://seraphs.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0