morgontrött Rune

Imorse ringde väckarklockan 05,00. I sängen låg käre maken, yngsta dottern, jag samt Rune, trångt som i en sardinburk med andra ord. 
Jag talade om för Rune att det var dags att stiga upp. Han grymtade något till svar och borrade ner sig i sängen. Jaja, tänkte jag, jag går och gör mig iordning så hinner han vakna till under tiden.

Då jag var påklädd och lagt på mig ansiktet gick jag in i sovrummet igen och kallade på Rune. Han muttrade argt åt mig och gömde sig under täcket.  Han borrade sig in under täcket så pass mycket att han väckte dottern. Dottern fick knuffa ner hunden ur sängen samtidigt som jag drog i halsbandet. Rune protesterade högljutt men masade sig ner.

Då vi kom ned gick han raka vägen till sin hundbädd och kastade sig ner i den. *suck*
Jag gav mat till kattungen, drack en kopp kaffe och gav mig sedan i kast med den till synes hopplösa uppgiften att få ut hunden för att kissa.
Rune måste ha sett min beslutsamhet för han gick faktiskt med ut. Han sprang ut på ängen, satte sig fort ner för att sköta magen och lätta på blåsan och sprang sedan snabbt, snabbt, snabbt tillbaka till ytterdörren och krävde att bli insläppt.

Att gå ut på långpromenad på morgonen är bara att glömma.... och jag som hade bävat mig inför det då jag skaffade hund.... alldeles i onödan om man äger en  Rune iallafall.



fotot får ej användas utan fotografens tillstånd www.petra.sundberg.se


Kommentarer
Postat av: Em

Vad söt han är och vilket fint namn! Tidigare tyckte jag inte alls om nakenhundar, numera är det tvärt om.

2010-05-01 @ 08:58:52
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0