Uppföljning!

Igår fick Lilli och Alexander ÄNTLIGEN komma hem. Lille Alexander är en riktig sötpropp. Han kurrar så fort man petar i honom. Bildbomb kommer här..... dock vet jag inte vad som hände med min kamera. Den lyckades inte ta skarpa foton. :-(





Titta så nöjd Lilli ser ut. Lilli är alltså den gråa katten längst bort. Sigge sitter och beundrar underverket.







Lilli tvättar den lille.







Lyckliga familjen?






Sigge hjälper till att tvätta Alexander.



Lilli är ju en riktig "bitch". Här är det hon som bestämmer! Men hon accepterar till 100% att Sigge hjälper henne att sköta Alexander. Dock får inte Lucia eller Rune ens komma in i rummet.

Igår satt jag och Therese och drack kaffe i köket. Jag hade full insyn till katternas rum ( som för övrigt egentligen är Moas sovrum). Rune var mycket nyfiken på kissebebisen och jag satt och hojtade åt honom hela tiden att inte gå in dit.
Men Rune är Rune så när jag vände bort blicken i 2 sekunder så hade han smitit in dit. Det skulle han INTE ha gjort. Rune kom utrusande från kattrummet  i 200 km/h. I ena bakbenet hängde Sigge fast med ett stadigt bett i Runes hull. Lilli rusade efter honom, spottandes och fräsandes och ilsket fäktande med klorna.
Rune klarade sig tack och lov väldigt bra. Men nu har han långa revor efter kattklor över hela kroppen.  Den som tror att han lärde sig något tror FEL!!!! Han försökte igen att komma in dit en stund senare....*suck*

Nåväl jag och Therese satte en skohylla för dörröppningen, så katterna kommer ut och in utan problem, men Rune är så korkad att han, än så länge, inte tar sig in.

Tack snälla Therese för sällskap till Helsingborg.



Som tack för Thereses hjälp bjöd jag henne på en väldigt kulinarisk middag. En riktigt fin lördagsmiddag minsann... Vi eldade upp trä ute på gården så det blev att grilla korv och pinnbröd! Therese fick alltså själv tillaga sin måltid! :-) Men snäll som hon är klagade hon inte. Hon bad till o med om recept på pinnbröd som hon aldrig ätit tidigare. Är pinnbröd typiskt för norra sverige? Käre maken hade inte heller ätit pinnbröd innan jag satte klorna i honom.

Här är en länk till recept på pinnbröd Therese.

PINNBRÖD!


Kommentarer
Postat av: Lindoulainen

Tips för hur du ska stänga så att Rune INTE kommer in men dock katterna. Kompost galler. I lagom höjd för katterna gör du ett hål som du tex lindar tygremsor eller tråd eller ngt annat mjukt runt för att skydda katterna mot ev vassa kanter. Vid behov höjer du gallret genom att spänna fast ytterligare en sektion i övre delen av första gallret...

Tänk bara på att fästa kompostgallret så att han inte välter det.

2010-04-11 @ 15:22:17
URL: http://web.telia.com/~u31648899/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0