Knäpp-rune

I fredags var jag ute och promenerade tillsammans med en "granne" här i byn. Hon har två Xoloitzcuintle, eller mexikansk nakenhund som det heter på svenska. Ganska häftigt va? Tre nakenhundar på samma gata. 
Nåväl, till en början var Rune helt hopplös. Han pep, gnällde och kunde inte gå i koppel. . . Vi gick iväg till ett fält där hundarna kunde springa lösa.
OJ så lycklig Rune var.  Hundarna rusade som ystra kalvar på grönbete. Ett, tu, tre så såg jag att Rune blödde ganska ymnigt från ena tassen. Antagligen hade han skurit sig på en sten under leken. Så det var bara att vända om och gå hem.
När vi kom hem tvättade jag tassen och bandagerade den. Rune satt stilla och gnällde ynkligt då jag tvättade såret. Men sedan njöt han då han fick bandage runt tassen. Mysigt att bli ompysslad kanskse?!

Efter såromläggning gick Rune och lade sig och tyckte synd om sig själv.



Ibland tror Rune att han är en knähund.... Man har ju hört talas om människor som föds i "fel kropp", s.k. transsexuella. Men vad heter det när en stor peruan tror sig vara en liten peruan???









Avslutningsvis ett foto på kattfamiljen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0