Anmäld till utställning...

Eftersom Rune är anmäld till utställning i Malmö i mars så har vi börjat med "stå-träning". Rune fattar inte varför han får godis och beröm då han bara står rakt upp och ner?!

Vad tycks om kopplet? Rune muttrar något om färgen och säger att den inte passar honom. Han tror att något ljusare skulle bli bättre?







Lilli står och övervakar stå-träningen. Som synes är det inte det lättaste för mig att få Rune att stå och snabbt släppa kopplet och grabba tag i kameran....







"Blir det bra så här matte?"






"Snygg är mitt mellannamn.... "





"Nä, nu får det banne mig räcka, nu är jag leds på det här!!!!"


Kommentarer
Postat av: Lindoulainen

Ett litet tips..... Ställ honom på en matta som inte glider. Så att han inte glider. Då bör du kunna få honom att slappna av lite mera så att han inte skjuter upp ryggen. :D Förövrigt. Ni är jätte duktiga!!

2010-02-12 @ 10:07:37
URL: http://web.telia.com/~u31648899/
Postat av: gunvor

21 Konsten att visa hund – grundläggande utställningsträning i teori och praktik. Plats: Jägersro, Totohallen, Malmö. Tid: öppet mellan 9.00 och 12.30. Ingen föranmälan! Avgift: 60: – per hund, betalas vid start



Detta kopierat från Sydskånska kennelklubbens februariprogram!!!

2010-02-13 @ 07:42:29
URL: http://frosta.se
Postat av: gunvor

http://www.sydskanskakennelklubben.m.se/



Din länsklubb har ett mycket ambitiöst progam ser jag!

2010-02-13 @ 07:51:03
URL: http://frosta.se
Postat av: stina

Gunvor, Jo det verkar som att sydsvenska kennelklubben är aktiva.

Tyvärr missar jag mångt och mycket genom att jag jobbar inom vården och därför jobbar både kvällar och helger.



Eventuellt kommer jag att åka på utställningsträningen så att Rune får träna med andra hundar.

2010-02-13 @ 21:42:45
Postat av: Jenni

Ser ju jättebra ut, han kommer stå som en gud då det är dags för utställning, är helt övertygad =)

2010-02-16 @ 00:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0