Låååång promenad!

Idag klädde jag på mig själv och Rune ordentligt, tänkte gå ut på en 5 km runda. Men när vi väl var ute så tyckte jag att det var så tråkigt att gå samma tråkiga runda som vanligt. Har vi tur så är det en häst ute i sin hage och eventuellt möter vi någon bil också. Jackpott på vår 5 km runda är när vi möter någon pensionär med gångstavar.

Då jublar både jag och Rune och tycker att vår promenad har varit oerhört spännande och givande.

Nåväl, åter till idag. Jag bestämde mig för att vi skulle promenera in till Vellinge som ligger ca 4 km bort för att handla ett utställningskoppel åt Rune. Sagt och gjort, vi promenerade i rask takt iväg till Vellinge. Vilken upplevelse, vi mötte flera bilar och såg ett gäng med kaniner som skuttade omkring. Både jag och Rune var i extas. Hur e det möjligt att det kan hända så mycket på en och samma promenad!??!!!

Väl framme i Vellinge så visade det sig att djuraffären inte öppnade förrän 40 minuter senare. Så vi passade på att gå omkring i storstan och fönstershoppa och titta på människor. 

Killen som har djuraffären hann knappt låsa upp dörren förrän jag och Rune rusade in i värmen. Och eftersom jag är ägare till en shoppoholic så blev det dyrt även denna gång....

Jösses
vad han shoppar den där Rune.
Ett utställningskoppel, ett svart läderhalvstryp, ett matchande läderkoppel (lite fjollvarning på Rune..matchande koppel minsann), en boll samt en grisknorr.

Jag tror att ägaren till djuraffären kommer att tjäna storkosing på Rune. Han är helt hopplös på att bara fönstershoppa.Rune alltså. Ägaren till djuraffärens shoppingvanor har jag ingen koll på...

På hemvägen hade Rune bråttom hem. Jag tror att han frös, eller så ville han hem och inviga sin nyinköpta boll.  Fort gick det i allafall.


Hemma gnagade Rune kvickt i sig sin grisknorr, smakade lite på bollen och sedan var han trött, tröttare, tröttast!







Kommentarer
Postat av: Lindoulainen

Åhh han har ju börjat få tillbaka lite färg!! Han är så fin i sin sommar färg vänta bara.

2010-02-08 @ 14:36:20
Postat av: Stina

Men Linda, vad är det för ett shoppoholicmonster du har sålt till mig? ;)



Jag passade på att be killen i djuraffären att kolla Runes tänder. Rune protesterade inte, men var inte sådär jätteglad.

2010-02-08 @ 14:40:33
Postat av: Veronica i Pite

Låter lika spännande som hos oss att gå ut och gå. Ibland möter vi en häst eller någon annan som är ute med sin hund. Och så har vi gubben med rullatorn som är så faaarlig! Så är livet på landet... =O)



Jag har två brudar här som är shopoholic. Dom ska alltid ha en massa apportbockar, kampstockar, nya koppel (dom har en förmåga att försvinna) you name it!



Och nu så klagar dom över att det ser så töntigt ut med en spark när dom drar så nu vill dom ha en riktig släde! Fattar dom inte hur dyrt det är?!



Du kanske vill köpa dom en släde? ;O)



2010-02-08 @ 15:00:34
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: Stina

Veronica. Tsss... jag har nog med mina utgifter som det är. Inte nog med att jag har en shopoholichund, båda katterna gillar också att shoppa. De är tack och lov inte lika dyra som Rune.

2010-02-08 @ 15:20:24
Postat av: Veronica i Pite

Dom säger att katter är dyrare i drift dom som förstår sig på sånt... Men det stämmer då inte hos oss. för Oboy äter ca 20 kg torrfoder/år. Sen har han billigare försäkring än hundarna. Och han har inga dyra koppelvanor heller. Vi har helt slutat med halsband också för dom försvinner ändå jämt. Sen så vill han inte ha fåniga leksaker utan det ska vara äkta vara och dom är gratis hos våran granne som har får och höns (alltså han äter inte fåren och hönsen utan möss och råttor så klart). Men nu sist jag var till stan så skickade han med en inköpslista. Jag tror han har blivit lite gayaktig. för det stod snygga kläder på lappen. Jag köpte honom en body. Så nu har han den på sig. Ser rätt snyggt ut med uppkavlade ärmar. =O)

2010-02-09 @ 18:38:11
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: Lindoulainen.

Hmmm när han bodde hos mig så var han inte intresserad av att shoppa... Kan det vara så att man blir som den man umgås med.... :P



He he nja tänder är väl inte så där jätte kul att visa upp men han har fått rejält med träning. Rune är ju med i nyaste nummret av HS sid 127.

2010-02-11 @ 13:33:19
Postat av: stina

Linda. Ont förtal..... jag tror att det är något han har ärvt av sin uppfödare. Det är ju när de är små som de är lättast att påverka. ;)



Jag satte mig o läste HS idag och fick en glad överraskning. :-) Kul att han redan är van att handskas med pressen.

2010-02-11 @ 14:01:09
Postat av: Lindoulainen

He he

Här kan du se resten av bilderna från Tandvisningsdagen... http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-12&id=NNKK

2010-02-11 @ 14:39:04
Postat av: Stina

Linda. Har du funderat på att åka till Jkp 19-21 juni?

2010-02-12 @ 09:22:17
Postat av: Lindoulainen

Stina det är klart att jag har planerat att åka till Jkp!! Varför tror du att jag sålde en valp dit ;) Det är årsmöte på jobbet nästa helg så den 1 mars lämnar jag in en ledighetsansökan för Jkp helgen....

2010-02-20 @ 16:09:12
URL: http://web.telia.com/~u31648899/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0