Lördagsrusning på stan

Idag skulle äldsta dottern övningsköra, så hon fick köra in till stan. Jag och maken hade tänkt fortsätta ut till Bokskogen för en långpromenad med Rune. Men vi ändrade oss och kom på att vi kunde socialträna Rune istället. Så vi tog en promenad från Triangeln till Stortorget och tillbaka.
Vad vi inte hade tänkt på var att det är barnbidragshelg och iom det, många människor på stan.

Eftersom jag var på dåligt humör så bunkrade jag upp med elaka kommentarer att kasta till alla som sa något dumt om Rune....  MEN det elakaste jag hörde var "OJ vad är det där för hund?" Övriga som sa något om eller till Rune var snälla, nyfikna och intresserade. Fan, fan, fan, jag som behövde avreagera mig!!! Nåja, vem kan fortsätta att vara på dåligt humör när ens vackra hund får snälla kommentarer? Så det dåliga humöret rann faktiskt av mig.

Nu är  Rune  jättetrött och min högra arm är säkert en decimeter längre än min vänstra. Rune var väldigt intresserad av allt som hände runt omkring honom och ville hinna titta och lukta på allt och drog som värsta slädhunden!

I bilen på vägen hem betedde sig Rune väldigt märkligt. Han frustade och lät konstigt. Jag och maken tittade på Rune och funderade vad som var fel på honom. Till slut gick det upp ett ljus för oss, Rune försökte flåsa!!! Han satt nämligen på golvet i framsätet med frambenen i mitt knä. Värmen var inställd på 23 grader och Rune hade dubbla täcken på sig. Vi har aldrig sett honom svettas ju......


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Rune är ju en goding! :-)

Birgitta

2010-02-20 @ 18:56:10
Postat av: Stina

Birgitta - Ja? Du låter lite förvånad? ;)

2010-02-21 @ 08:12:29
Postat av: Jessica

Det är inte lätt att vara unik. Ris och ros i massor kommer nog så småningom bli vardagsmat för er. Stackars Rune, ge han numret till HRIS så han får möjlighet till att avreagera sig efter dagens äventyr (ffa bilfärden hem?!?!?)

2010-02-21 @ 08:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0