Mer snö på väg.....

Imorse innan jag skulle åka till jobbet så försökte jag få ut Rune på en promenad. Jag öppnade dörren och Rune fick syn på vilket väder som rådde där ute och förvandlades omgående till en säck potatis. Jag fick lyfta, dra och slita ut hunden. Rune ställde sig genast på tre ben så nära ytterdörren som möjligt. Den elaka matten knuffade ner hunden i snön varpå hunden (eller potatissäcken) rusade upp på trappan igen. Matten knuffar ner hunden och denna gången gav Rune upp, skuttade iväg på två ben ca fem meter från trappan, satte sig och kissade och skuttade tillbaka. Då förbarmade jag mig över den nakna, frusna hundstackaren och övergav planerna på en morgonpromenad, öppnade ytterdörren och fick se hur en överlycklig Rune rusade in i värmen, snabbare än blixten. Var tog säcken med potatis vägen????

När man har bott i Norrbotten i 32 år så är man ganska leds på snö. Flyttar man till skåne så förväntar man sig att slippa snö och kyla. Men icke i år. Vi har haft snö och kyla ända sedan december!!!
Eftersom vi bor mitt ute på en åker i ingenstans så kan det vara vissa svårigheter att ta sig in till civilisationen. Beredskapen inför snöfall är under all kritik, trots att SMHI går ut och förvarnar i media; http://sydsvenskan.se/sverige/article628955/Sno-pa-vag-till-hela-Skane.html 

Jag som, i vanliga fall (läs snöfria dagar), oftast är ute i sista minuten och får köra som en galning för att hinna i tid till jobbet får nu vara en ansvarsfull norrbottning som går ut i god tid och kontrollerar om bilen behöver skottas fram och skrapa rutor. Eftersom jag är en sådan duktig norrbottning i exil innebär det att jag alltför ofta är ute i alltför god tid och hinner dricka alltför många koppar kaffe innan det är dags att börja jobba. 

Så innan dagen ens hunnit börja så har jag hunnit vara en ansvarsfull norrbottning i exil som är kraftigt koffeinpåverkad.


Kommentarer
Postat av: Veronica i Pite

Hahah!Ni får flytta hit. eller bygga ett Garage åt bilen så du slipper skotta fram den eller skrapa rutor. ;O)



Stackars Rune. Oboy hälsar och säger att han vet minsann hur det är! Och att bodyn han har minsann inte hjälpte ett dugg i dag när han var ute. Solen LURADE honom! Han trodde att det var lika varmt och skönt som solen såg ut att vara. Men det var kallt!!!

2010-02-13 @ 19:11:01
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: stina

Problemet är egentligen inte att skotta fram bilen o skrapa rutor... det är att ta sig ut till motorvägen. Halva vägen till jobbet är landsväg o halva motorväg. Landsvägen blåser oftast igen så det kan vara nästan meterhöga drivor och ofta ser man inte var vägen börjar o slutar.



"Vart tog vägen vägen? Är vi på en åker och åker?" får en ny innebörd i skåne.

2010-02-13 @ 21:38:18
Postat av: stina igen

stackars Oboy. :-)

Mina katter avskyr kläder och kyla. Ingen fara överhuvudtaget att de ger sig utomhus just nu.

De har åtskilliga kläder. När käre maken var i Kina senast så köpte han bl.a. en tuff jeansväst åt Sigge och en "Hello Kitty"tröja åt Lilli. Men bortskämda som de är så tackade dom inte ens honom.

2010-02-13 @ 21:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0