Olydig Rune

Imorse då jag och Rune följde Moa och Oliver till bussen träffade vi på Runes kompis Malte.  Rune blev jätteglad inför möjligheten att få busa en stund och betedde sig allmänt störigt. Drog i kopplet, skällde och kunde för allt i världen inte gå ordenligt. Han gick mer som en studsande gummiboll än som en peruansk nakenhund.

Då de kära barnen var på bussen gick jag, Rune, Malte och Maltes matte iväg till en äng och lät hundarna busa. Rune tyckte att vår idé att leka på ängen var urkorkad. Det var ju mängder med snö där!!!!
Men till slut kom han ut på ängen och busade med Malte.

Malte som egentligen är en väldigt snäll och godmodig hund fick ryta i ordentligt åt Rune och trycka till honom lite. Med all rätt.
Rune var verkligen jobbig för stackars Malte. Och Rune som väger 15 kg hade inte mycket att sätta emot då en 42 kg tung Malte blir arg. Så fort Rune hade visat "underkastelse" var Malte snäll och godmodig igen.

Det märks att Rune börjar känna sig hemmatam här. Han har börjat bete sig som en äkta odräglig tonåring emellanåt.

En farbror gick förbi oss ute på vägen då vi var på ängen.... Enligt Rune var det en otäck farbror som man måste jaga och skälla ut. Han tappade hörseln fullständigt då jag hojtade efter honom. Rune alltså, inte farbrorn.

Rune rusade ut på vägen och jagade farbrorn. Det kom en bil som tack och lov, höll fartgränsen och hann stanna i god tid.

Rune struntade fullständigt i mig. Så när jag väl fick tag i honom var jag myyyyycket arg och kastade omkull honom i snön (elakt, jag vet) och skällde på honom. Stackars liten Rune blev alldeles förskräckt och skreeeeek rakt ut.

Efter mitt utbrott kom hörseln tillbaka på Rune och han kunde gå fot och kom på inkallning igen. *s*




Kommentarer
Postat av: Veronica i Pite

Hahah! Vilken cool Rune ni har!



Och jag förstår inte vad det är för ngt med hundar som bara kan stänga av hörseln så där?



Har drömt om dig i natt. Inte visste jag att ni hade en bil med växelflak? Och tack för all fryst mat jag fick av er. Så snällt! Och sen så fick jag visst alla fem frysarna också. Det var därför jag lånade eran stora bil med växelflak. Annars hade jag aldrig fått upp dom på bilen. Och sen att du är en känd sångerska? Det visste jag inte heller. Ni bodde då verkligen fint. men att ni använder källaren som bostad! när själva huset r jättefint! Men där hade du visste ett cafe... Hahaha1



2010-02-02 @ 14:35:25
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: stina

hahaha, undra vad en drömtydare skulle säga om denna dröm?!

2010-02-06 @ 10:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0