Oroliga barn och make.

Både barn och käre maken har uttryckt oro över att Rune skulle vara sjuk. Själv har jag inte varit det minsta orolig, man har ju lite hundvana sen innan....Om inte annat så har jag sett hundar svettas innan. ;)

Fastän jag sagt att Rune bara reglerar värmen genom att flämta så envisas maken och yngste sonen  med att rusa och hämta vattenskålen åt Rune. Vi kan vara ute på gården med ytterdörren på vid gavel, men flämtar Rune så rusar de in och hämtar vatten åt honom. Uppenbarligen tror de att Rune är korkad och inte klarar av att själv gå in och dricka.

Övriga familjen står runt Rune och tycker att han är sååååå söt när han svettas. Man är ju inte van vid att se honom "sån". Det måste se otroligt roligt ut för en utomstående.

Idag är det varmt här i skåne, Eller varmt och varmt, allt är ju relativt. Vi har iallafall 21 grader i skuggan. Rune har blivit lite åtsidosatt senaste dagarna eftersom vi är upptagna med att packa ner vårt bohag. Idag fick jag dåligt samvete och tog fram mina inlines och frågade Rune om vi skulle ut och åka. Rune var genast med på noterna och skuttade omkring mig som en kalv på grönbete medan jag snörade på mig rullorna (se där, ett skånskt uttryck smög sig in...). 

Eftersom det var så pass varmt ute åkte vi bara 2.5 km. På hemvägen tvärstannade Rune och ville fram och hälsa på en liten terrier som bor en bit bort. Jag anser att Rune inte behöver hälsa på alla hundar vi möter. Inte för att det är så många här ute på vischan, men han behöver åtminstone inte tvärstanna och hälsa när vi åker inlines. Jag har ju nämligen inte så  bra balans.... Det hela slutade med att jag fick kämpa och dra Rune istället för tvärtom. Hundens ägare såg väldigt glada ut? Undra varför?


Så här stilig är Rune i sin sele.



Rune svettas.... kanske han har för mycket hår i ansiktet? Dags att fixa till honom igen.




Lille Alexander är nyvaken och då tvingar jag honom att  fotograferas.





Det är knappt han orkar hålla ögonen öppna.










Kommentarer
Postat av: Mia

Söta dom e!!

2010-06-06 @ 16:44:17
URL: http://nightwish86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0