Houdini har slagit till igen!!!

Jag måste skaffa sjutillhållarlås!!!!

Jag satt på jobbet och latade mig i godan ro, då min mobil ringde. Eftersom det var lugnt på jobbet kunde jag, tack och lov, svara i telefonen.

-Hej, det är XX, NNs mamma.
-Hej, sa jag undrande. Varför i hela friden ringer hon till mig då jag jobbar?!
- Rune springer omkring lös i byn sa XX.
-VA? sa jag panikslaget.
-Jo han springer ute på vägen.

Då kan man fråga sig varför inte XX tog fast Rune och gick hem med honom. Hon har träffat Rune ett par gånger i samband med barnhämtning och lämning eftersom våra barn är kompisar.

Nåväl, jag fick mer eller mindre panik och ringde hem. Ingen svarade!!!!  Att åka från jobbet och hem tar minst 15 minuter (om jag kör olagligt) och under den tiden skulle Rune ha kunnat bli påkörd många gånger. 
 
Ringde till äldsta dottern som tack och lov sovit hemma för en gångs skull... (hon tillbringar alldeles för mycket tid hos sin pojkvän.). Hon hade inte hunnit bege sig hemifrån utan låg och sov. Så hon fick rusa upp och ut och leta hunden. Till saken hör att äldsta dottern har sitt rum i en länga ute på gården. När dottern kom ut ur sitt rum såg hon att ytterdörren stod vidöppen... OCH hunden hade gått in och lagt sig igen!!!!

Hundkräket måste ha lärt sig att öppna dörren.  Jisses... min puls låg på ungefär 200 slag i minuten! Denna hund kommer att förkorta mitt liv.

Efter att hunden kommit tillrätta satte jag mig och åt frukost med mina kära (nåja) arbetskollegor.
En av dem, mr X,  frågade om jag varit och surfat på hans inloggning...

Det visade sig att jag hade varit in på bloggen på hans inloggning. Vi har personliga inloggningar och är ansvariga för att ingen ska kunna surfa på våra inloggningar. Och när han skulle surfa upptäckte han att någon varit in på en sida som heter NAKNA SIDAN!!! Stackars mr X fick hjärtat i halsgropen och trodde att någon hade porrsurfat på hans inloggning!
*garvar rått*


Kommentarer
Postat av: gunvor



att kunna öppna dörrar är rastypiskt och borde stå i fet stil under egenskaper i rasbeskrivningen!

Nu när han varit ute på bygden och gjort reklam för rasen så tänk på att det finns valpar för dom som säger "en sådan vill jag ha"

http://pyttestors.webs.com/

2010-03-24 @ 12:07:47
URL: http://frosta.se
Postat av: Lindoulainen

OJ OJ OJ. Rune ÄR verkligen sin mors son!! Xena kan åxå öppna dörrar... dock gör hon det bara när jag ber henne. Eller när hon löper och morsans hanhund rymde från morsan.... Smart av honom iaf att gå hem och lägga sig.

2010-03-24 @ 12:09:30
Postat av: Cherry & DG

Nej FY!! vilken panik!! hmm.. undrar om han ska få träffa sin bror.. han får inte lära honom dumheter hahaha

2010-03-24 @ 18:25:30
URL: http://seraphs.wordpress.com/
Postat av: Stina

Gunvor - så synd att jag bor i en pyttepytteliten by då... 53 hushåll, inklusive husen som ligger utanför själva byn. s



Linda - tänk att det berättade du minsann inte före köp. fnyser surt



Cherry - så du tror att din hund skulle vara ett väluppfostrat exemplar? Jojo, han har nog inte visat sin rätta sida än.

2010-03-24 @ 18:28:09
Postat av: Jenni

Härligt med djur som tar saker i egna "tassar", en hund i min smak, heja Rune =)Kan tänkas att han ville gå en lite längre promenad så där framåt fm, är ju okristligt att behöva ryckas upp innan sex för o kissa, förstår honom precis. Jourhemmet är öppet dygnet runt, hälsa honom det, han vet vad jag menar =)

2010-03-25 @ 00:39:02
Postat av: Stina

Jenni - hur tänker du nu? Han är mer orolig över risken att behöva vistas ute låååång tid.

2010-03-25 @ 05:03:20
Postat av: Jenni

Haha, han vet vad som väntar, det där med Isa har han full förståelse för, hon blev straffad helt enkelt, inget konstigt alls ;)

2010-03-25 @ 21:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0