Lera och kallvatten

Imorse sken solen från en klarblå himmel. Jag och äldsta dottern passade på att gå ut på en promenix innan jag började jobba. På med kläder på Rune och iväg. Eftersom det gick en okänd hund med lika okänd husse på vår vanliga promenadväg, så bestämde vi oss för att gå åt ett annat håll. Jag ville att Rune skulle kunna springa lös. Nog för att jag börjar ha ganska bra inkallning på honom, men jag ville inte utmana ödet och riskera att han hamnade i hundslagsmål. 
 
Vi hade med oss en boll och Rune fullkomligt ÄLSKAR bollar. Han hoppade och studsade och gjorde sitt bästa för att imitera en studsboll. Emellanåt tog han avstamp på mina byxor och min jacka vilket lämnade mycket otrevliga leriga tassavtryck efter sig. 
 
 Då det tar ca 5 minuter att duscha av och torka Rune så brydde jag mig inte om att han blev smutsig. Det skulle jag gott och väl hinna med före jag åkte till jobbet. 

 Bollen kastades flitigt ut på leriga åkrar och Rune plöjde glatt genom leran i jakt på sin älskade boll. Jag gömde bollen i ett urholkat pilträd och Rune hoppade rätt in i trädet och klättrade som  en ekorre upp efter bollen.



När vi kom tillbaka hem, mötte käre maken mig med ett "glatt" besked. Varmvattenberedaren hade lagt av!!!!
Jag bar in Rune till badkaret och fick hastigt skölja av honom den värsta leran i ISKALLT vatten. Rune uppskattade inte det.... han är nog frusen som det är.

Vinterbadare kommer han nog aldrig att bli!


Kommentarer
Postat av: sophie

ha ha ha ha neeeejjjjj!!!!! Stackars rune!!!!! Åhhhhh han måste blivit jättekall!!!!! Så söt han är!!!!!

2010-03-17 @ 07:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0