Operation och matfråga och annat strunt-

Veterinären ringde igår och frågade efter mitt samtycke till en operation på Sigge. Så idag ska Sigge sövas, inte bra för hans hjärta, men man får lita på att veterinärerna vet bäst. När Sigge är sövd ska de gå ner med en filmkamera i hans öron och kontrollera vätska och trumhinnor. Eventuellt måste de ta sönder trumhinnorna på honom.   Auuww, mammas lilla Siggebus.





Det är tur att jag har tre djur till hemma, så det inte blir så tomt. Fast Lucia räknas knappt.
Hon kommer bara in för att äta och sova.




Lilli klänger på mig, jag får knappt vara ifred. Och nu när Sigge inte är hemma är hon värre än vanligt. Och tro mig, det är inte roligt med en flodhäst-katt som klättrar upp på längs ryggen till axeln. Hon är inte så smidig för tillfället....















Rune däremot, han roar sig själv så bra:













Over and out...









Kommentarer
Postat av: Lindoulainen

Håller tummarna för Sigge!!

Lilli förstår ju så klart att matte är oligt och blir ännu mera kärvänlig. Så blir mina åxå.



Ja du peruanerna ÄR bra på att roa sig själva... Runes kär mor när hon var valp (och fortfarande ibland) lekte alltid så snällt för sig själv när jag hade annat för mig. Hon lekte så intensivt ibland att hennes leksak landade i mitt diskvatten.... Och det hände flera gånger dessutom!!

2010-03-02 @ 10:14:48
Postat av: stina

Linda. Hoppsan.... :-) En annan favoritlek Rune har är att dra fram ALLA sina leksaker för att sedan leka med katternas leksaker... När matte plockat upp alla hans leksaker så börjar leken om igen...

2010-03-02 @ 10:59:24
Postat av: Jenni

Så söt charmig han e med den lilla bollen o så duktig sen då ;)

2010-03-02 @ 11:02:43
Postat av: Jennie

Vilken fantastisk hemsida!! Så roligt att läsa om era äventyr. Lycka till med kattungarna... (hoppas på massa bilder) JAg har en mexikansk nakenhund.

Jennie

2010-03-02 @ 13:43:06
Postat av: Jennie igen

Och hoppas förstås att allt går bra för Sigge så han sanrt är piggelin igen...

2010-03-02 @ 13:44:10
Postat av: Oliver

Inte smidig för tillfället??? Lilli är aldrig smidig

2010-03-02 @ 18:02:39
Postat av: Stina

Jenni. visst är han duktig med bollen - notera färgen...

Jennie. Aha, du har ingen hemsida så jag får se på din hund?

2010-03-02 @ 22:37:26
Postat av: Eva

Underbara foto och små anekdoter du bjuder på!

Följer med spänning dina djurs vardag!!!



Hoppas nu allt går bra med stackars Sigge och att han kryar på sig snabbt!!!!

/Syster Eva

2010-03-03 @ 08:49:21
Postat av: Lindoulainen

He he ja Rune hade även drafram allt leken som favvo lek här åxå. Speciellt förtjust var han i läggmärgbenen PRECIS där Linda ska gå.... Jag funderade STARKT på att slänga HELA lådan med leksaker!!

2010-03-03 @ 19:06:42
URL: http://web.telia.com/~u31648899/
Postat av: jennie

hej

här kommer min hemside adress. Skönt att Sigge har kommit hem igen. /jennie

2010-03-05 @ 08:14:29
URL: http://www.jennieandthetates.dinstudio.se
Postat av: Mia

Vad söt Rune är!!!!

Katterna e väldigt söta dom me!! :D

2010-03-10 @ 15:56:37
URL: http://nightwish86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0