Sjuklingen....

Idag har min lille sjukling fått komma hem igen. Då sköterskan ringde från Djursjukhuset sa hon att Sigge var pigg igen. Han hade varit så pigg att de hade haft svårt att undersöka honom..... :-) Det låter som min Sigge det. 
Han hade vätska bakom båda trumhinnorna och de fick spräcka trumhinnorna på honom.

 Stackars Sigge fick det tufft då han kom hem. Rune fick nämligen något frispel och försökte "sätta på" Sigge!!!! Hm, både Zoofilist och homosexuell?! OCH shoppinggalen!!! Ja jösses, ibland undrar jag vad det är jag har köpt för monster. ;)

Siggebus ska nu äta både penicillin och kortison i minst en månad. Sedan skall han tillbaka till Djursjukhuset för ny kontroll av öronen.

Imorse var jag och Rune ute på en promenad i det underbara vädret. Rune försökte övertala mig att jag skulle sjukanmäla mig så att vi kunde vara ute och promenera hela dagen. Men hur svårt det än var att neka Rune, så fick min arbetsmoral övertaget och jag fick vackert åka till jobbet.  Dock fick jag ett säkert vårtecken idag. Rune ville inte gå in när jag ville..... det är första gången det har hänt. Annars har jag fått tvinga ut Rune och han har tvingat in mig... :-) 
 
Snart är det vår!!!!


Kommentarer
Postat av: Syster Julia

Hej syster! Jaa jag vill ju flytta ner till fina skåne, men inte jens :/ haha. Har tänkt komma ner och hälsa på här om nån månad, måste bara spara ihop lite pengar först. Och så blir det ju tåg såklart, eftersom att skrollan vill följa med och busa med Rune och katterna ;)



Jobbintervjun gick nog bra, men får veta först i slutet av april om jag får jobbet eller inte :)



Kramar!

2010-03-03 @ 23:07:20
URL: http://entin.blogg.se/
Postat av: Jenni

Så skönt att höra att Sigge kommit hem igen, tycker att du ska ta ett allvarligt snack med Rune, annars får jag göra det, å jag är inte så mesig som man kan tro, hälsa honom det, hård men rättvis ;)

2010-03-04 @ 01:07:26
Postat av: stina

Sv: Du får övertala Jens. Jag lovar att bjuda på god tre-rätters middag minst en gång i månaden. ;)



Vore himla roligt om du o skrollan kommer.

2010-03-04 @ 07:55:15
Postat av: Stina

Sv jenni.

Jag tror att du får komma o ta itu med Rune faktiskt. ;) Kanske redan i helgen?

2010-03-04 @ 07:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0