Skönhetssalong....

Efter att jag träffade Runes bror Diego i fredags insåg jag att Rune nog borde fixas till lite i ansiktet. Så jag började med att bada honom och redan där började han hata mig....

Sedan var det då dags för ansiktet.... hatet började lysa ur hans ögon. Men då fann jag mig snabbt och hänvisade till Diegos ägare, Cherry. Runes hat riktades då mot Cherry. Smart drag va? Rune avskyr numera Cherry, trots att han inte träffat henne.

Men lite hat får man stå ut med. Rune blev ju skitsnygg. Barnen kallar honom för Alien????



Och så ett framifrån. Tyvärr hann Rune stänga ögonen...


Ett "innan" kort så ni ser skillnaden.


Eftersom Rune var så duktig och uthärdade min "skönhetsbehandling" åkte vi ut på en Inlines tur efteråt.
På tal om det så har mina Inlines dykt upp.. 14-åringen hade visst glömt dem hos en kompis - I HÖSTAS!!!!!

Rune älskar när jag åker Inlines med honom och drog iväg i 120. Hrm... jag är inte lika duktig att åka Inlines som jag var en gång i tiden, typ nästan tio år sedan (och xx kg sedan), men ändå! Ser ni synen? En nakenhund som rusar iväg i 120 km/h med en halvfet matte som står bakom med rejält böjda knän och mycket mellanrum mellan fötterna, allt för att hålla balansen.  Uj Uj uj.  Egentligen kanske Rune inte alls det är förtjust i när jag åker inlines. Han bara gillar att jag gör bort mig fullständigt!!!!

Att peruaner är ett släkte för sig märker jag mer o mer för var dag. Igår när jag kom hem från jobbet blev Rune superduperglad. Så där glad som bara en hund kan bli. Han skuttade omkring och pep och skällde om vartannat. Ett, tu, tre halkade han till på klinkersgolvet och smällde käken i golvet med en rejäl smäll. Jag blev livrädd och trodde att han knäckte käkbenet eftersom han skrek i högan sky! Och eftersom jag blev lite skärrad så daltade jag väl kanske eventuellt litegrann (pyttelite) med honom. Men detta fick Rune att koppla samman smärta med mig!!! Så resten av kvällen betedde han sig som att han var rädd för MIG!!! 

Antagligen är Rune smartare än så och upptäckte att om han gör på det viset så blir jag orolig över att han ska hata mig för resten av livet och ger honom extra mycket uppmärksamhet.
F-n vilken smart hund jag har. Eller, är det Rune som har en korkad matte??? Nä förresten, var snälla och svara inte på den frågan!!!!

Kommentarer
Postat av: Cherry & DG

Ååååå så fin han blev!!!

2010-03-29 @ 21:18:34
URL: http://seraphs.wordpress.com/
Postat av: stina

Cherry - tack. :-)

2010-03-30 @ 05:30:24
Postat av: Kusinen

Mycket, MYCKET bättre! :-)

2010-03-30 @ 14:42:35
Postat av: Jenni

Så himla fin han blev, vilken skillnad en helt annan hund ju, supersnygg!!

2010-03-30 @ 20:19:23
Postat av: Anonym

Jag måste hålla med om att han blev riktigt snygg efter att du, givetvis på inrådan av denna Cherry, (utifall att Rune läser detta) fixade till honom.

2010-04-04 @ 11:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0