Sömnig hund och kräkande unge....

Det har blivit kyligare här i Skåne igen. På morgnarna har det varit -10 grader. Detta innebär att min käre lille nakenhund inte vill gå ut på morgonpromenad.

Igår innan jag åkte till jobbet kallade jag på Rune för att gå ut. Jag stod utanför vårt sovrum och lockade på honom, men ingen hund kom. Till slut gick jag in i sovrummet och där låg han, prins Rune. Han låg på rygg och viftade på svansen i 120 km/h samtidigt som han gömde sina ögon med tassarna. Jag kapitulerade och lät hundf-n sova vidare.

Imorse då jag skulle iväg till jobbet var det samma visa... jag kallade - ingen hund. Jag gick in i sovrummet och där låg han, prins Rune.  Denna gången var han dock tvungen att gå ut. Idag jobbade maken också och hade inte tid att gå ut med Rune eftersom han gör iordning dottern. Så jag fick BÄRA ut hunden....  Morgongympa minsann.

När vi hade kommit ut så kissade Rune och sedan ville han gå in igen. Men icke, jag promenerade vidare i rask takt och till slut fick han ge sig och kom rusande efter mig. Yes, jag vann över tjurskallen!

Väl på jobbet, efter både morgongympa och rask promenad, hade jag en hektisk förmiddag. Kl 11.30 ringde Moas fröken och berättade att Moa hade ont i huvudet och i magen. Så det var bara att invänta kvällspersonalen för att sedan köra fort som f-n till skolan och hämta Moa.

Hemma så kräktes Moa många gånger.. Rune var så olycklig och stod och ömkade vid Moa då hon kräktes. Moa uppskattade inte att bli betittad.

Nu sitter Moa och käre maken och väntar på att jag ska komma och spela UNO med dem. Rune hoppade upp i makens knä. Maken satt och gullade med Rune och Moa utbrast; Är du gay eller? Är Rune din pojkvän?
Dagens ungar..... var får de allt ifrån?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha Moa hon kan minsann säga roliga saker hon :) Mår hon bättre nu ? :)

2010-03-08 @ 18:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0