Sovmorgon.

Idag tog jag sovmorgon minsann. Vaknade inte förrän  10 imorse!!!!!!!! Jösses. Jag har inte ens hört när käre maken och Rune har stigit upp. Märkligt förresten att Rune steg upp så tidigt frivilligt. Han brukar vara den siste att lämna sängvärmen. Iallafall om inte milt tvång används. 

Jag kan förresten skvallra att Rune minsann har en egen huvudkudde. Vi funderar på att köpa honom ett eget täcke också. Han är hemsk på att sno åt sig täcke. Tidigare hade vi ett stort täcke, men sedan Rune flyttat in har vi två täcken. Men det räcker knappt. Hur bär han sig åt? Han är ju inte så stor.


Moa hade simskola idag, efter det följde vi henne in till stan där hon skulle ut och vår-shoppa med sin farmor.















När Moa var avlämnad gick jag, käre maken och Rune iväg och köpte två china-boxar.  Hur tänkte vi då?  Vi var ju faktiskt tre stycken som skulle äta. Jaja, vi fick snällt dela med oss till Rune. 





När vi hade ätit promenerade vi från Triangeln till Stortorget och tillbaka. För de som inte har varit i Malmö kan jag berätta att det sitter gatumusikanter längs med hela gå-gatan.  Musiken går tamef-n in i varandra. Någon står och sjunger reaggae och nästa sitter och spelar dragspel. En enda salig blandning med andra ord.

Iallafall så upptäckte vi att Rune verkar gilla reaggae men inte säckpipa. Han lade öronen bakåt och drog allt han kunde för att komma ur hörhåll (det heter synhåll, så då borde det väl finnas ett ord som heter hörhåll??)då vi passerade säckpipeblåsaren.

Däremot for öronen fram och han promenerade lugnt och fint förbi snubben som spelade och sjöng reagge.
Kanske han borde få ett namn till; Reaggae-rune. Nä förresten, det låter mer som en raggare!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Söta, gulliga Rune/Jessica

2010-03-07 @ 09:50:59
Postat av: Veronica i Piteå

Tycker ni ska kalla Rune för Rastarune! Snyggt med dom där rastaflätorna. Gaija och Zena blev avis. Dom vill också ha...

2010-03-09 @ 17:49:55
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: Lollo

jaja iall ära..fast nog tycker jag min naken tik Meja är sötare haha

kram

2010-04-02 @ 11:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0