Dyngråtta

Alexander har inte skött sin hygien speciellt bra på senaste tiden. Eller man ska nog egentligen skylla på hans moder Lilli. Jag menar, Alexander är ju bara 6 veckor gammal. Inte kan man väl förvänta sig att en sådan liten plutt ska klara det på egen hand?
Nåväl han är, eller rättare sagt var, en riktig liten dyngråtta. Så jag bestämde mig för att bada honom idag.....



Han ser lite förskräckt ut.








men faktum är att han skötte sig riktigt bra. Jag såg inte ut som en självskadetjej på armarna efteråt. Inte ens en pytteliten reva fick jag. Så duktig Alexander. Han måste ha fått en bra uppfostran av sin "fostermor", eller så blev han så chockerad av den grymma behandlingen och laddar upp inför nästa bad?!





Undra om Rune är orolig att Alexander-doften försvann i badet?




Här tror Alexander att den grymma behandlingen är över, men ack vad han bedrar sig!!!!!




Klotången åkte nämligen fram.... lika bra att ta helrenovering när man ändå håller på. Alexander verkar dock inte hålla med om det.









Sigge ligger och iakttar så jag inte är alltför våldsam med Alex. Sigge måste vara världens bästa extra-pappa. Som han håller ordning på Alex. Lilli har det bra förspänt.





Se så ren och fin han blev..





Hm.... jag missade visst att tvätta honom på bakbenens insida..... Nåja, jag ville inte plåga honom alltför mycket. Det var ju trots allt hans första bad.




Att bada tar på krafterna för en liten smutsgris... Efter helrenoveringen somnade Alex sittandes.

Kommentarer
Postat av: Monica R

Men gu vad gulligt! somna sittandes :-)



kram Monica R

2010-05-16 @ 19:33:05
URL: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/
Postat av: Petra

Sötare än sötast, trots skitiga lår ;)

2010-05-18 @ 00:56:23
URL: http://www.petrasundberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0