Hjärngympa.

Jag har insett att det är omöjligt att motionera Rune trött. Därför är hjärngympa bra för honom, något som jag också också borde pröva iofs....

Idag har jag lärt honom att hoppa igenom en rock-ring. En mycket bra och användbar övning. Det borde varenda hund kunna tycker jag.... tänk bara om de vill prova på livet som cirkushund?

Rune är mycket lättlärd!!!! Ja iallafall när han vill och det är tyvärr inte alltid han vill. :-)
Att använda sig av belöningsgodis är inte något jättehit. Frolic går an men lyckan är gjord då han belönas med en lagom skitig och lagom trasig tennisboll.

Bilderna är tagna av dottern Moa.






När jag hade ledsnat på den övningen övergick vi till "leta reda på lagom skitig och lagom trasig tennisboll"-övningen.  Den går ut på att jag säger åt Rune att stanna kvar, sedan går jag och låtsasgömmer tennisbollen på fyra-fem olika ställen innan jag slutligen smugglar ner den på ett lagom svårt ställe. Därefter går jag tillbaka till Rune och om jag har tur hinner jag ge kommandot "hämta bollen".

Rune rusar iväg och nosar högt och lågt. Ofta måste han dubbelkolla och ibland även trippelkolla uppe på bordet så att bollen inte ligger där... . När han hittar bollen kommer han rusande i 120 km/h och är sååå lycklig. Han ser dock undrande ut varför jag prompt ska gömma den igen och igen när han nu är så duktig och hittar åt bollen som jag slarvat bort.

Nu ligger Rune nöjd och belåten och tuggar på sitt ben, tuggben alltså.



Eftersom Alex har lyckats få en stor fan-club så törs jag inte annat än att kasta in lite foton på honom också....


Alex tycker om att strosa bland skor. Ni kan ju tänka er hur många skor det finns i en familj på 7 personer.











Kommentarer
Postat av: Jenni

Duktig Rune o matte förstås, å den lilla Alexander är fortfarande sötast =)

2010-05-18 @ 23:09:00
Postat av: Agnieszka

Hej! Det är jag som "passar" Fabio :)

Alex är otroligt söt! :) och liknar hans pappa- tagel-näsa :)

mvh Agnieszka

2010-05-19 @ 07:42:14
Postat av: Karina

Jag, som tränar agility med mina Peruaner, rekommenderar starkt rockringen som Däck-tränings övning.

2010-05-19 @ 08:42:07
Postat av: Anonym

Jenni- han har talang för såna onödiga övningar. Men inte för användbara. s

Agnieszka - aha. Ja du borde träffa lilla söta alex. Han är så ljuvlig. Och nu börjar han vara en riktig buse.

Karina - coolt. Tycker dom om det?

2010-05-20 @ 15:14:22
Postat av: Mia

Va söt Rune e! O duktig som hoppar genom ringen o hittar bollen!! :D

2010-05-21 @ 18:14:07
URL: http://nightwish86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0