Rune på utställning.

Trots att jag jobbade natt så kom Rune iväg på Sofieros utställning den 11-12 september. Runes uppfödare Linda, kennel Lindoulainen och Ina, kennel Pyttestor var snälla och tog med sig Rune till Sofiero.



Linda med ett gäng hundar. Allra längst till vänster går Rune, den ljusa hunden i mitten är Runes mamma Xena och hunden med den tuffa frisyren närmast kameran är Runes pappa Hawk.


Rune på bordet.  Puh, skönt att han låter sig granskas trots att han blev skrämd av den påflugna domaren i Malmö.



Tjusigaste Rune i hela världen!!! Tjusigaste Peruanen i hela världen också förstås....:-)







Huset var fullt av hundar den helgen. Totalt 11 hundar!!! Men några av hundarna hade faktiskt päls. Hela fyra styckna; tre Chihuahuor samt en peruansk nakenhund MED päls.

Jag som brukar "skryta" med att Rune är snäll och går bra ihop med ALLA hundar fick minsann så jag teg!! Rune gjorde sitt bästa för att sätta pappa Hawk på plats! *suck* Rune hoppade på Hawk så fort han fick möjlighet!  Han var inte gästvänlig precis. Jag tror att jag får sätta Rune i "vett och etikett-skola".
Han är ju för f-n norrbottning i grunden och det vet ju alla att norrbottningar är ett ovanligt gästvänligt och trevligt släkte!

Kommentarer
Postat av: INA

Det var ett nöje att få med Rune till Sofiero.

Att han gruffade med pappa Hawk är sånt man får räkna med.

Jag tycker det var fantastiskt med 5½ hanar som gick ihop så pass bra ändå!

Inte inom alla raser det skulle gå.



Jag tycker vi gör om det hela nästa år - men då ser du tll att ha ledigt så du kan ställa honom själv! =D

2010-09-26 @ 14:09:24
URL: http://pyttestors.webs.com
Postat av: Stina

vem var den halva? Knodden?

Jag tyckte det var ganska skönt att sova bort dagen o få hunden utställd. Slapp värsta nervositeten. s

SKämt å sido så hoppas jag att jag är ledig nästa år. Jag får väl spara semester till det.

2010-09-26 @ 21:48:21
Postat av: INA

Nä, den halva är Sinchi.

Kastrerad men gubbig nog att sätta bråkande pojkar på plats ändå. =P

De hela är Rune, Hawk, Ming, Diezel och Knodden.

Sen ska vi inte glömma att vi hade en mycket bestämd chihuahuadam med oss och att peruantikar kan vara ganska bitchiga!

Egentligen är det bara Yoshi som aldrig skulle få för sig att göra annat än att fjäska och slänga sig på rygg för alla som gruffar.

2010-09-27 @ 00:19:42
Postat av: Mia

Ja tycker vi hade en mycke trevlig dag!!! O jag ska försöka komma även nästa år, men då ska jag vara "hemma" längre tid än bara freda till sönda...

2010-09-29 @ 12:30:14
URL: http://nightwish86.blogspot.com/
Postat av: Jenni

Han är verkligen snygg o så trevlig sen då, inte så trevligt att ge sig på sin far men men, det är ju sådant en pappa får ta =)

2010-10-10 @ 22:37:21
Postat av: Petra

Vad fiiin han är! Klart han är världens finaste Peruk, förlåt....peruan heter det ju om man kommer därifrån. Precis som det heter Sverigean!!!

2010-10-27 @ 13:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0