Mysig lördag.

I lördags var det ett helt underbart fantastiskt väder så på förmiddagen åkte jag, maken, Moa och hundarna in till Malmö till hundrastplatsen. Rune tyckte att det var jätteroligt och ville fram och leka med alla hundar. Men han löd bra (9 ggr av 10 får väl räknas som bra?) och kom på inkallning hyfsat snabbt.
Ernestoh däremot föredrog att gå i mina hasor.

Eftersom det var så skönt väder ute så ringde jag till min hundpromenadskamrat Petra (vi är vänner även när vi inte promenerar med hundarna...) och frågade om vi skulle gå på en långpromenad.  Hon var hundvakt till Cesars föräldrar, så ett, tu, tre hade vi 6 nakenfisar med oss.  Fem hanar och en tik. Inget bråk mellan hundarna om man bortser från att Carmen blev otroligt leds på Rune som uppvaktade henne flitigt. Han blev så kär, så kär.

Petra försökte förklara för Rune att:
1, Carmen är för gammal.
2. Carmen är en Mexikansk nakenhund.
3. Carmen är kastrerad.
Rune sket fullständigt i Petras argument och fortsatte att uppvakta Carmen.





Från vänster Tlaloc, Carmen, Cesar och Ernestoh



Från vänster : Rune (svart och rött täcke), Carmen (röd overall), Tlaloc (svart overall), Ceasar (grå overall) och sist men inte minst Lukas (svart overall).




Kommentarer
Postat av: Petra

Duktigga små söta hundar ligga plats på kall mark!

Nästa år har vi Ernesto också med på bild!

2011-02-17 @ 08:33:20
Postat av: Emma

Vad duktiga ni är och så fina hundar :D

2011-02-17 @ 10:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0