Usch....

Jag har verkligen blivit lat på att uppdatera bloggen. Det har tre orsaker;
1. Min mobilkamera krånglar vilket leder till suddiga, dåliga foton.
2. Jag hittar inte mitt minneskort till min vanliga dator och
3. Jag är LAT!

Idag blir det i alla fall lite dåliga och suddiga foton. Jag måste ju visa upp det nya underverket Ernestoh litegrann. Jag och Ina, Pyttestors kennel, åkte till Frankrike i december och hämtade Ernestoh på kennel de Korrantoh. Vilken upplevelse. När vi kom dit hade Estelle 28 st hundar, när vi var där blev det 32 st hundar och när vi åkte fanns där kvar 30 st hundar.
Det var faccinerande att se Estelle med sina hundar. Var och en av hundarna visste vad de hette. Hundarna var mycket sociala och trevliga, presic som Estelle och hennes make.

Resan till Frankrike gick till en början som en dans på rosor. Ända till vi kom upp i de små franska bergsbyarna. Då tappade vår GPS kontakten med jämna mellanrum och vi snurrade runt på de pyttesmå vägarna. Vi stannade till då och då och frågade efter vägen, men vare sig jag eller Ina pratar franska och ingen av de vi frågade kunde engelska!!!! Så vi fick helt enkelt visa fram en lapp med adressen på och köra en bit efter anvisningarna vi fick, för att efter en liten stund stanna och fråga efter vägen igen.

Nåväl. Nu är Ernestoh här och han är en  mycket fin och social liten kille. Han älskar att sova i sängen och kryper fort in under täcket och ligger där blickstilla tills det är dags att stiga upp igen.
Rune är nöjd och glad över att ha fått en "lillebror" och är inte det minsta svartsjuk över att ha fått en "konkurrent".


Tävling i vem hinner först till matte?. Ernestoh tar ledningen....



Men Rune har längre ben.... Jag hinner, jag vinner.



Ernestoh är nöjd och glad ändå.



Och får tröstpris av husse.



Ernestoh gillar att ligga på mattes ben.







Notera den "berömda" grisen i bakgrunden. Tack och lov verkar den ha tappat lite av nyhetens behag. :-)
Käre maken kommer nog aldrig mer att köpa en gris som låter så hemskt. Tyvärr är den av bra kvalitet och har INTE gått sönder än. *suck*


Grabbarna bus leker.




Kommentarer
Postat av: Jenni

Härliga bilder =)

2011-01-16 @ 16:43:54
Postat av: Michelle

Så utroligt söte hunder! Har selv ei xolo tik med pels. Verdens herligste rase;P

2011-01-17 @ 00:59:37
URL: http://hundekroken.wordpress.com/
Postat av: Stina

Jenni - tack. Måste hitta minneskortet till vanliga kameran. Men för att hitta det måste jag söka... och det är jobbigt och tråkigt.

Michelle- tack. Xolo kan inte vara världens härligaste ras... det är ju peruaner. ;)

2011-01-17 @ 09:31:03
Postat av: Mia

Mysiga bilder!! O dom ser ut att ha superkul ihop!!! :D

2011-01-18 @ 13:36:51
URL: http://http://nightwish86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0